پایگاه خبری، اجتماعی ورزشی پیله کویر
با شماره ثبت ۹۲۴۰۸
6 مرداد 1403 | ساعت 09:51

کد خبر :13776

تاریخ انتشار :9 اردیبهشت 1402

رئیس هیئت کشتی شهرستان کرمان اعلام کرد:

کشتی کرمان بر پله های ترقی/ بازسازی خانه کشتی کرمان

رئیس هیئت کشتی شهرستان کرمان با اشاره به توسعه زیرساخت ها و رشد این رشته ورزشی از بازسازی 10 سالن ورزشی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پیله کویر، ورزش کشتی یکی از باسابقه ترین رشته های ورزشی است که در نزد ملل گیتی از دوران باستان به شکل های مختلف برگزار می شده و تقریباً در هیچ ایل، قبیله، روستا و شهری نیست که این ورزش برای مردم آشنا نباشد . در ایران نیز این ورزش یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها ست و ریشه در تاریخ و سنت‌های ایرانی دارد؛ به طوری‌که معمولاً به عنوان ورزش “ملی ایران” از آن یاد می‌شود. کشتی از دوران باستان در ایران تمرین می‌شده و در میان سبک‌های گوناگون ملی و محلی کشتی” پهلوانی” فراگیرترین سبک آن بوده‌است. که می توان به پهلوان پوریا و پهلوان تختی که نام آنها در ورزش کشتی جهانی است، یاد کرد.

ورزش کشتی که در شهرستان کرمان نیز با استقبال خوب علاقه مندان همراه است، خوشبختانه مدتی است شاهد درخشش تیم های کشتی کرمان هستیم. این موضوع بهانه ای شد تا به سراغ محمدحسین نژادمحمودی رئیس هیئت کشتی شهرستان کرمان برویم.

نژادمحمودی گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن هیئت جدید، تلاش ها و همت های صورت گرفته، کشتی‌گیران ما در مسابقات شش ماه اخیر، حائز رتبه های خوبی شدند و خوش درخشیدند.

وی به نتایج این رقابت ها اشاره و تصریح کرد: کشتی‌گیران ما توانستند در مسابقات بخش تیمی فرنگی نونهالان مقام  سوم استان، در بخش تیمی آزاد نونهالان مقام دوم  استان، در بخش تیمی فرنگی نوجوانان مقام چهارم استان، در بخش کشتی آزاد نوجوانان مقام دوم استان، در بخش فرنگی و آزاد جوانان هر دو مقام دوم استان و همچنین در بخش فرنگی بزرگسالان مقام  دوم و در بخش آزاد بزرگسالان مقام چهارم را کسب کنند.

نژادمحمودی با اعلام اینکه کشتی، ورزش ملی و مذهبی است و با عقاید ما بسیار هم خوانی دارد، بیان داشت: این ورزش از جمله ورزش‌هایی است که همه اقشار جامعه را با هر تفکری در بر می‌گیرد و در حقیقت ورزش اول کشور  است که نگاه ویژه به آن داریم.

رئیس هیئت کشتی شهرستان کرمان از مجموعه هیئت کشتی استان تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه اکنون علاوه بر تلاش ها و همت و همدلی، جزو معدود هیئت هایی هستیم که  ارتباط تنگاتنگی با رئیس و کارکنان فدراسیون داریم.

نژادمحمودی افزود: در حال حاضر نگاه فدراسیون به کشتی شهرستان ها از یک سو و نگاه خوب هیئت کشتی استان کرمان به شهرستان های خود خیلی ویژه است و اگر کشتی شهرستان ها با جدیت پیگیری و راه اندازی شود، شاهد ارتقای این ورزش در استان خواهیم بود.

او در پاسخ به موضوع سبفت گرفتن کشتی سیرجان و رفسنجان از کرمان تصریح کرد: با پیشروی تیم کشتی سیرجان موافقم؛ چرا که خوب رقابت می کند؛ ولی  کشتی رفسنجان در بخش فرنگی و آزاد از کرمان عقب است؛ اما باید بدانیم رقابت خود عاملی برای پیشرفت تیم ها است.

نژادمحمودی به توسعه زیرساخت های این رشته ورزشی در استان اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه  10 سالن در کل استان بازسازی شده که یکی از این سالن ها، خانه کشتی استان بود.

وی افزود: قبلاً در سالن کشتی استان، دو تشک فرسوده نزدیک به دویست متر وجود داشت، این درحالیست که اکنون این  سالن به 520 متر تشک جدید و یکپارچه و استاندارد روز جهانی تجهیز شده است.

انتهای پیام/ب

0

دیدگاه ها

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

مطالب مرتبط

آخرین های پیله شو

سایت های مرتبط