پایگاه خبری، اجتماعی ورزشی پیله کویر
با شماره ثبت ۹۲۴۰۸
29 شهریور 1403 | ساعت 22:15
کد خبر :16989
تاریخ انتشار :9 مرداد 1403

تأکید رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان بر توجه به ورزش بانوان

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان گفت: با توجه به عقب ماندگی‌هایی که در بخش ورزش بانوان داریم، باید بیشتر هزینه کنیم تا به عدالت نزدیک‌تر شویم.

به گزارش پایگاه خبری پیله کویر، جلیل کوهپایه‌زاده رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالیانه هیئت جانبازان و توان یابان استان کرمان که در محل هتل ایرانگردی برگزار شد، گفت: نتایج و سوابق استان کرمان نشان می‌دهد، امکانات بسیار خوب و مردمانی با عزمی جزم نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

به زهرا نعمتی ملی پوش کرمانی اشاره کرد و افزود: این باعث امیدواریست شما یکی از سلبریتی‌های بزرگ ورزشی را در سطح ملی و بین المللی دارید.

کوهپایه‌زاده تصریح کرد: وی اکنون عضو هیئت رئیس این دوره فدراسیون و به عنوان نمادی از یک ورزشکار به مرحله‌ای رسیده که در مسیر سیاستگذاری و تصیمیم سازی‌ها هم می‌تواند دخالت کند.

وی به قهرمانان کرمانی اشاره کرد و بیان داشت: پورمیرزایی و همه عزیزانی که در سطح ملی، بین المللی و رقابت‌های پارالمپیک افتخارآفرینی داشته اند، شایسته همه نوع احترام هستند و این احترام به این معناست که ما یک وظیفه سنگین تری در این استان داریم و باید زیرساخت‌های ما جوابگوی این قشر باشد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان گفت: حدود ۲ میلیون کم توان ذهنی در جامعه ایران داریم که معمولاً توجه زیادی به آن‌ها نشده؛ ولی وضعیت استان کرمان متفاوت است و در ادوار مختلف یک قهرمان داشته است.

کوهپایه‌زاده افزود: عموما به قشر کم توان ذهنی در جامعه توجهی نمی‌شود و جای آن‌ها در مسابقات بزرگ خالی است، اما امسال در شنا و دو میدانی چندین فرد کم توان ذهنی داشتیم؛ ولی اصلا نسبت به آمار آن متناسب نیست.

وی تصریح کرد: کاروان ورزش جانبازان و توان یابان کشورمان در پارالمپیک قبلی عنوان دوم را کسب کرد که این اتفاق حاصل تلاش هیئت‌های استانی بوده که با اجرای برنامه‌ها و خواسته‌ها به شکل‌مناسب کار را برای درخشش و افتخارآفرینی هموار کردند و امسال نیز در پارالمپیک پاریس، کاروان پارالمپیک کشورمان با ۶۶ ورزشکار اعزامی که از این تعداد ۴۵ ورزشکار شامل ۳۷ ورزشکار در قسمت آقایان و ۸ ورزشکار در قسمت بانوان است، از فدراسیون جانبازان و توان یابان خواهدبود.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان یابان با اشاره به رشد تعداد ورزشکاران بانوی کشورمان اظهار کرد: در ورزش بانوان سرمایه گذاری نکرده و شعار داده‌ایم با این حال برنامه جدی توجه ویژه به این قشر خواهدبود.

کوهپایه‌زاده افزود: سیاست برنامه‌های فدراسیون در برنامه راهبردی ۴ ساله چند موضوع بود که یکی از این بحث‌ها مربوط به بانوان است.

وی تصریح کرد: فدراسیون جانبازان از ۶۶ ورزشکار اعزامی به مسابقات پارالمپیک پاریس ۴۵ نفر را می‌فرستد که از این ۴۵ نفر ۳۷ تا آقا و نفر ۸ خانم هستند، در حالی که در مسابقات دور قبل که توکیو بود، ۴۲ نفر اعزام شدند که از این تعداد ۳۷ آقا و ۵ نفر خانم بود و نهایتا آمار ۵ بانو به ۸ نفر رسیده است.

کوهپایه‌زاده بیان داشت: با توجه به عقب ماندگی‌هایی که در بخش بانوان داریم باید بیشتر هزینه کنیم تا به عدالت نزدیک‌تر شویم.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان یابان در بخش دیگری از سخنانش گفت: بودجه موجود در کشور باید به درستی توزیع شود و ورزش یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای این مهم است و می‌تواند علاوه بر شور و نشاط اجتماعی، سلامتی و شادکامی را در جامعه به همراه داشته باشد.

کوهپایه‌زاده افزود: در پایان سال ۱۴۰۲ از وزارت ورزش افزایش بودجه داشتیم که برای مسابقات المپیک و پارالمپیک نبود، فقط درخواست جامعه ورزش بود که باعث شد بودجه بهتری نسبت به پارسال از وزارت ورزش دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان در بودجه امسال بابت تجهیزات ورزشی دیده شده است که سهم هر استانی به طور مساوی برابر ۳۰۰ میلیون می‌شود و استان‌هایی که فعال‌تر هستند و تلاش بیشتری بکنند بیشتر بودجه دریافت می‌کنند.

کوهپایه‌زاده توجه به ورزش همگانی و استعدادیابی را از دیگر برنامه‌های این فدراسیون برشمرد.

وی نگاه دیگر فدراسیون را به بحث آموزش و توسعه علمی دانست و بیان داشت: مهمترین موضوع نداشتن مربیان کار بلد و نداشتن دانش فنی است که در این استان مربیان کاربلدی است و ما باید دانش فنیِ روزِ دنیا را جبران کنیم و خوشبختانه کرمان جزو استان‌هایی است که دانشگاه‌های خوبی دارد و همواره جزو پنج دانشگاه برتر کشور بوده اند و باید قدر حضور این اساتید صاحب نام را بیشتر بدانید.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان یابان گفت: بحث سرمایه گذاری و توسعه مشارکت‌های اجتماعی نیز خوب اجرا شده است؛ ولی هنوز هم جای کاردارد.

کوهپایه‌زاده افزود: در ورزش خیرین به نسبت منابع مالی که دیده می‌شود، مشارکت زیادی ندارند؛ مثلا در بحث مدرسه سازی و بیمارستان سازی بیشتر پیشتاز هستند ولی در بخش ورزش منابع زیادی را نمی‌بینیم که خیرین کار کرده باشند.

وی تصریح کرد: مملکت ما بی منبع نیست و کمبود مالی ندارد؛ ولی متأسفانه تخصیص‌های آن کمی ایراد دارد.

کوهپایه‌زاده افزود: در هفته تربیت بدنی به مناسبت روز پارالمپیک و هفته تربیت بدنی یک مسابقه فراگیر جوانان کشور داریم و امیدواریم بتوانیم منابعی بگیریم و به پشتوانه آن بتوانیم به استان‌ها کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی رشته‌های جدید اشاره کرد و بیان داشت: امسال رشته‌های جدیدی مانند مچ اندازی و شمشیر بازی را را ه اندازی می‌کنیم و سال آینده مسابقات جوانان آنها را برگزار می‌کنیم که هم کم هزینه هستند و هم فرصت بسیار خوبی برای حضور همه ورزشکاران خانم و آقاست و به زودی انجمن آن‌ها تشکیل می‌شود.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان یابان به میزبانی کرمان در رقابت‌های قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تردد‌های این مرکز به نسبت بقیه استان‌ها راحت‌تر است، می‌توانیم در رشته‌های مختلف میزبانی را بپذیریم.

کوهپایه‌زاده افزود: در هر حال استان کرمان در برخی مسائل خوب عمل کرده و باید تمام توانمان را بگذاریم برای تامین منابع پایدار، درست و به اندازه؛ چرا که ورزش جایی است که می‌تواند احساس سلامتی را در جسم و روان ایجاد کند و این تناسب وجود دارد و تا زمانی که ارتقاء بودجه‌ای رخ ندهد باید مدیریت منابع کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه ما نسبت به کسب و کار ورزش خیلی خوب آشنا نیستیم؛ این درحالیست که ورزش یک بیزینس است و باید بدانیم چطور از طریق آن حمایت و اسپانسر بگیریم.

کوهپایه‌زاده بر متناسب سازی زیرساخت‌ها و افزایش منابع کشور برای سلامتی و ورزش همگانی تأکید کرد.

وی قول مساعد دارد از همه استعدادها، قابلیت‌ها و توان همه مربیان و کارشناسان استان کرمان در فدراسیون استفاده کند.

انتهای پیام/ب

0

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آخرین های ورزشی

23:18|

23 فروردین 1402

23:26|

25 فروردین 1402

پربازدیدترین های ورزشی

جدیدترین رتبه بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان اعلام شد که در این رتبه بندی نمایندگان استان کرمان خوش درخشیده اند.

سایت های مرتبط