پایگاه خبری، اجتماعی ورزشی پیله کویر
با شماره ثبت ۹۲۴۰۸
26 شهریور 1403 | ساعت 13:02
کد خبر :14075
تاریخ انتشار :23 اردیبهشت 1402

تأکید سرپرست فدراسیون ورزش روستایی بر آموزش، انگیزش و توسعه زیرساخت‌ها 

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، آموزش، انگیزش و زیرساخت را از محور‌های توسعه در ورزش روستایی دانست و بر آن تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری پیله کویر، پسندیده سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی که با حضور پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و اعضای این مجمع در هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، ضمن تبریک به محمدی به واسطه انتخاب به عنوان رئیس جدید هیئت گفت: انتخابات رقابتی مانند دو و میدانی است، همه می‌دوند و تلاش می‌کنند، در نهایت یک نفر برنده می‌شود.

او از منتخب مجمع خواست، از توان و ظرفیت همه به منظور توسعه ورزش روستایی در هیئت استفاده کند.

پسندیده، کرمان را استانی پهناور، با ظرفیت‌های گسترده و دارای پراکندگی‌های بسیار عنوان کرد و افزود: این استان در عین اینکه محرومیت دارد، توسعه یافته هم هست؛ بنابراین باید ظرفیت هایش بالانس و عدالت محوری حاکم شود.

او با بیان اینکه از ظرفیت بومی و اقتصادی استان کرمان باید استفاده شود، تصریح کرد: با توجه به پراکندگی و گستردگی سرزمینی، استفاده از ظرفیت‌ها در این استان کار دشواریست و از آن جایی که تقریبا ۵۰ درصد جمعیتش روستایی است، پس باید با ابتکار و تمام توان در این زمینه کار کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با بیان اینکه کرمان به عنوان استانی درجه یک مطرح است، بیان داشت: باید از ظرفیت‌های درون بخشی و فرابخشی برای توسعه ورزش روستایی در این استان بهره برد.

پسندیده با اشاره به اینکه هیئت ورزش روستایی استان کرمان قریب به دو سال با سرپرستی اداره می‌شد، از تمام کسانی که طی این مدت تلاش کردند تا هیئت رشد کند، قدردانی کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مجمع اشاره کرد و گفت: فلسفه مجامع انتخاباتی، انتخاب یک فرد اصلح است، اما اعضای مجمع باید طی ۴ سالی که وی انتخاب شده، کنار فرد انتخاباتی باشند.

پسندیده با تأکید بر اینکه جلسات را به چهار سال یکبار و رقابت آن معطوف نکنید، از اعضای مجمع خواست از رأیشان صیانت و از انتخاب مجمع حمایت و پشتیبانی کنند.

او افزود: هر سال باید مجمع سالیانه بر اساس اساس نامه و آیین نامه هیئت‌های ورزشی برگزار شود که بنده به عنوان یکی از اعضا آن را مطالبه خواهم کرد.

پسندیده تصریح کرد: یکی از وظایف کلی و مأموریت‌های حول هیئت‌های ورزشی مأموریت در برنامه ها، رویداد‌ها و اجرای برنامه‌های ملی است که بخشی از آن به صورت رویداد محور و مسابقه محور و بخشی دیگر به صورت نرم افزاریست؛ لذا تقاضای ما این است، تمام هیئت ها، چه استانی و چه شهرستانی اهتمام لازم را برای مشارکت در برنامه‌های ملی داشته باشند.

او بیان داشت: در برنامه‌های ملی ما را همراهی کنید؛ چرا که اگر این کار صورت نگیرد، عملکرد فدراسیون تحت الشعاع قرار خواهد گرفت؛ لذا لازم است برای جذب اعتبار و پابرجایی فدراسیون در تمام برنامه‌های ملی مشارکت ویژه داشته باشید.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، آموزش، انگیزش و زیرساخت را از محور‌های توسعه در ورزش روستایی دانست و بر آن تأکید کرد.

پسندیده در بحث زیرساخت، طرح تجهیز خانه‌های ورزش روستایی را یکی از این موارد دانست و بیان داشت: تقاضا داریم خانه‌های ورزش روستایی را فقط افتتاح نکنید؛ بلکه بعد از راه اندازی نیز به فعالیت آن‌ها توجه کنید.

او گفت: آموزش تربیت نیروی انسانی مختصص مربی و داور ساکن مناطق روستایی نیز یکی دیگر از موارد مربوط به زیرساخت است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

پسندیده با اشاره به اینکه هیئت ورزش روستایی به تنهایی نمی‌تواند بار ۵۷ رشته را به دوش بکشد، افزود: باید از ظرفیت‌های سایر هیئت‌ها در روستا‌ها استفاده کنید.

او به رقابت‌های جام پرچم اشاره کرد و بیان داشت: در پی برگزاری رقابت‌های جام پرچم حماسه‌ای ملی رخ داد که سه مرحله آن برگزار شد و در پی آن تعدادی استعدادیابی شدند و اکنون در اردوی تیم ملی بسر می‌برند.

پسندیده تصریح کرد: ۶ نفر از اعضای تیم ملی مینی فوتبال که قرار است ۳۱ اردیبهشت ماه به ترکیه اعزام شود از بازیکنان روستاییست که جای بسی خوشحالی است.

او جشنواره دا و دختران آفتاب را برنامه‌ای ملی عنوان کرد و گفت: دختران آفتاب با مشارکت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

پسندیده یکی از کار‌های مهم این فدراسیون را ثبت بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های سنتی اعلام کرد و افزود: در برنامه هفتم دولت، نگاه ویژه‌ای به توسعه بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های سنتی است که این باید از سطح استانی شروع شود تا بعد به سطح ملی برسیم.

او تصریح کرد: بدین منظور با کمک فدراسیون و وزارت میراث فرهنگی، رشته‌هایی که خاستگاهشان در کشورمان است به ثبت جهانی می‌رسد که یک فرآیند برای این کار تعریف کرده ایم و برای این کار، تلاش شما کمک می‌کند به ثبت و احیای بازی‌ها که جزو فرهنگ ماست و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

انتهای پیام/ب

0

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آخرین های ورزشی

23:18|

23 فروردین 1402

23:26|

25 فروردین 1402

پربازدیدترین های ورزشی

سقوط بالگرد هلال احمر در شهر بافت سوال‌هایی را در مورد دلیل استفاده از این بالگرد هلال احمر ایجاد کرده است.
صنعت مس رفسنجان با پیروزی مقابل رعد پدافند هوایی تهران در لیگ برتر بسکتبال ماندنی شد.
رقابت های لیگ برتر هندبال کشور از روز 15 فروردین ماه سال 1402 از سر گرفته خواهد شد تا تیم هندبال مس کرمان نیز رقابت های خود در این فصل دنبال کند.
فاطمه زهرا سعیدآبادی دختر کاراته کای کهنوجی برنده جایزه ویژه «قهرمان ایران» شد.
پرسپولیس در یک بازی حساس و نفسگیر با نتیجه دو بر یک گل‌گهر سیرجان را مغلوب کرد.

سایت های مرتبط