پایگاه خبری، اجتماعی ورزشی پیله کویر
با شماره ثبت ۹۲۴۰۸
18 شهریور 1403 | ساعت 00:28

کد خبر :13982

تاریخ انتشار :18 اردیبهشت 1402

هادی ساعی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری پیله(پیله شو)؛

مدیران ورزشی اگر سیاسی نباشند، حمایت نمی شوند/در زمان حضورم در تیم مس به همه تعهداتم عمل کردم/نسبت به مس کرمان تعصب دارم!

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: در گذشته به تمام تعهداتم به عنوان ورزشکار نسبت به تيم مس کرمان عمل کردم و هنوز نیز نسبت به این تیم تعصب دارم.

به گزارش پایگاه خبری پیله کویر، سال 1385بود که هادي ساعي كاپيتان تيم ملي تكواندو كشورمان و قهرمان المپيك پس از انحلال تيم پارس كوپال اصفهان به تيم مس كرمان پيوست و در مدت قراردادش با مس کرمان طبق تعهداتش در تمام مسابقات شرکت کرد و حائز مقام های اول شد. وی پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی به ریاست فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی منصوب شد.

حال پس از گذشت سالها ازحضور در تیم تکواندو مس کرمان، برای انتخاب رئیس هیئت تکواندو استان، دوباره میهمان کرمانی ها و همچنین پایگاه خبری پیله شد.

💢جناب ساعی، از زمانی که رئیس فدراسیون تکواندوی ایران شدید، چند بار به کرمان سفر کردید؟

سلام و خدا قوت، خوشحالم از اینکه در جمع کرمانی ها هستم. در گذشته که بازیکن تیم مس کرمان بودم، رفت و آمد زیادی به کرمان داشتم؛ ولی از زمانی که رئیس فدراسیون تکواندو ایران شدم، اولین بار است که برای انتخاب رئیس هیئت تکواندو استان به این شهر سفر کردم.

💢اوایل دهه هشتاد بود که هادی ساعی در مسابقات آلمان شرکت کرد و برای تیم مس افتخار آفرید، از آن روزها برایمان بگویید؟

بله؛ بنده تعصب خاصی نسبت به مس کرمان دارم.
یادم می آید، آخرین مسابقه برای باشگاه مس بود که قرار بود به آلمان اعزام شود، از سوی دیگر نزدیک به زمان برگزاری مسابقات المپیک بود که مربی تیم بسیار مخالف بود در این مسابقه شرکت کنم؛ زیرا نگران بودند آسیب ببینم و نتوانم در مسابقات المپیک شرکت کنم؛ ولی من چون تعهد و تعصب به باشگاه مس کرمان داشتم با پیگیری های زیاد و به سختی مجوز شرکت در مسابقه را گرفتم که خوشبختانه مدال طلای مسابقات را از آن خود کردیم و بدون صدمه و آسیب بدنی به وطن بازگشتم.

💢هادی ساعی زمانی که با تیم مس قرارداد بست، حواشی و صحبت‌های زیادی به دلیل عدم حضورش در کرمان و… داشت ، آیا این صحبت‌ها ساعی را ناامید نمی کرد؟

البته ؛ جناب پاینده درست می گفتند. من همیشه در اردوهای تیم ملی بودم و هر زمان که تهران می رسیدم؛ حتی زمان به خانه رفتن هم نداشتم؛ ولی با قدرت می گویم، به تمام تعهداتم نسبت به تيم مس عمل و در همه مسابقات شرکت کردم و خو شبختانه برنده همه مسابقات بودم و تاکید می کنم که هنوز نیز نسبت به این تیم تعصب دارم.

💢بعد از مسابقه شما در آلمان، یکباره تکواندو مس کرمان مدتی در سکوت و افت پیش رفت، نظر شما در این زمینه چیست؟

متاسفانه تکواندو در کرمان به تیم مس وابسته شده است و امروز در نشست مجمع به اکبر صانعی که جا دارد در ابتدا به انتصاب شایسته وی با رای کامل 23 عضو تبریک بگویم، تاکید کردم این وابستگی را جدا کند.
همانطور که می دانید؛ باشگاه مس کرمان قدرت باشگاه بودن را دارد، برهمین اساس باشگاه مس کرمان به عنوان نماینده باشگاه ها در مجمع ما حضور یافت، رای آورد و مدیرعامل باشگاه نیز در حال حاضر عضو هیئت رئیسه فدراسیون است.

💢از نظر هادی ساعی، آیا ورزشکاری می تواند رئیس فدراسیونی یا هیئتی شود؛ در حالیکه وابستگی سیاسی نداشته باشد؟

خیلی سخت است؛ متاسفانه مدیران ورزشی بایدکمی سیاسی باشند تا بتوانند کار کنند و حمایت شوند و اگر نباشند، سخت می گذرد.
در تکواندو با توجه به توانایی که در بحث فنی و اجرایی داشتیم، توانستیم با همه مسائل کنار بیاییم.

💢 به عنوان سوال پایانی نظر شما در مورد انتصاب و انتخاب اکبر صانعی چه است؟

ضمن تبریک به صانعی عزیز و با اخلاق ، رئیس جدید هیئت تکواندو استان کرمان، این اولین مجمع تک کاندیدایی است که شرکت کردم و 23 عضو مجمع به این کاندیدا رای دادند که نشان از همدلی اعضا است که امیدوارم مجمع و کل خانواده تکواندو کمک کنند تا تکواندو به جایگاه اصلی خود برسد.

انتهای پیام/ب

گفت و گو از حجت پاینده

0

دیدگاه ها

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

مطالب مرتبط

آخرین های پیله شو

سایت های مرتبط