پایگاه خبری، اجتماعی ورزشی پیله کویر
با شماره ثبت ۹۲۴۰۸
27 مهر 1403 | ساعت 03:05
کد خبر :14278
تاریخ انتشار :27 خرداد 1402

امام جمعه کرمان:

توقع خود را از والدین همسر پایین بیاورید

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه باید توقع خود را از والدین همسر پایین بیاورید، گفت: در نهایتِ احترام با والدین همسر برخورد کنید تا بتوانید زندگی شیرینی داشته باشید. 

به گزارش پایگاه خبری پیله کویر، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جشن وصال آسان و آسمانی ۵۵ زوج که به مناسبت هفته ازدواج توسط معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان انجام شد، به آیه‌ای از آیات گهربار قرآن کریم در خصوص سنت حسنه ازدواج اشاره کرد و گفت: هر کدام از آقایان برای خانم‌ها و خانم‌ها برای آقایان لباس هستند و این امر وظایفی را با خود دارد.

او افزود: از لباس کلی تجارت‌ها می‌شود، پس زن برای مرد زینت است و مرد هم نیز باید برای زن زینت باشد و در سرما و گرمای زندگی همراه هم و در فراز و نشیب‌ها یاری گر یکدیگر باشند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: لباس نوعی پوشاننده عیب و ایرادهاست و زن ومرد هم باید، پوشاننده عیب‌های هم باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: تا قبل از ازدواج، زن ومرد «من» بودند؛ ولی از این به بعد به زندگی مشترک خود توجه داشته باشند و به «ما» بودن توجه بیش از پیش داشته باشند.

او با اشاره به اینکه با این طرز فکر، زندگی شیرین و خوبی برای زوجین رقم خواهد خورد، بیان داشت: باهم بودن را از همین آغاز زندگی جدی بگیرید و محکم پای آن بایستید؛ چراکه وقتی ما شدین، خواسته‌ها و توقع‌های شخصی کم رنگ‌تر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خطاب به زوجین افزود: نکته سوم در پیوند زناشویی این است که در اسلام، هر فرد از ما پدر و مادرمان برایمان محترم هستند، پس از این به بعد والدین یکدیگر را مثل مادر و پدر خود باید بدانید چراکه آن‌ها تا ابد محرم شما محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه در روایات نیز به احترام والدین تاکید شده است، گفت: زندگی به دور از هر درگیری و اختلافی خواهد بود؛ اگر که مادر و پدر فرد مقابل را از آن خود بدانیم و محترم بشماریم؛ چراکه بخشی از بگو مگو‌های زندگی مشترک این است که پدر و مادر همسر را والدین خود نمی‌دانیم و احترام برایشان قائل نیستیم.

او افزود: توقع خود را از والدین همسر پایین آورید؛ ولی با نهایت احترام با آن‌ها برخورد کنید و چه پسندیده است که در آغاز زندگی به این موارد و نکاتی که اشاره شد، نیز توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید زندگی شیرینی داشته باشید.

انتهای پیام/ب

0

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آخرین های ورزشی

23:18|

23 فروردین 1402

23:26|

25 فروردین 1402

پربازدیدترین های ورزشی

جدیدترین رتبه بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان اعلام شد که در این رتبه بندی نمایندگان استان کرمان خوش درخشیده اند.
فاطمه زهرا سعیدآبادی دختر کاراته کای کهنوجی برنده جایزه ویژه «قهرمان ایران» شد.

سایت های مرتبط